2013. szeptember 20., péntek

Jagdpanther festés 1/35 (1.rész)

Jagdpanther Sd.Kfz 173 festés

Sziasztok!

Itt nem fogom megnevezni sem a makett, sem a festékek típusát. Minden makettező döntse el, hogy milyen gyártmányú makettet, illetve festéket használ. Ennek a rovatnak a célja inkább a festési technikák átadása lesz. Azért, hogy minél több festési praktikát be tudjak mutatni, egy kicsit túl fogom „bonyolítani” a festést. Természetesen nem szükséges ezt a metódust követni, sőt akár ki is lehet hagyni bizonyos lépéseket a festés során.
A közölt képek minden esetben digitális utómunkán esnek át, hogy jobban lehessen látni monitoron is az egyes fázisok közötti különbségeket.



 

1-2. kép

Egy egyszerű dobozból épített járművet fogunk elkészíteni minden feljavítás nélkül.
Tipikus német festést választottam (sárga-zöld-barna). Ilyenkor minden esetben a világosabb színeket vigyük fel először, így elkerülhetjük, hogy a sötétebb színek átüssenek. Válasszunk ki egy általunk jónak ítélt „német-sárga” festéket, és fújjuk le vele a makettet.

(A kerekeket és a teknőt előre le szoktam festeni, illetve a megfelelő helyeken sarazni, koszolni. Ezután helyezem fel a megfestett lánctalpat. Az így elkészített alvázat együtt ragasztom fel a felépítményre. Természetesen ez csak egy megoldás, biztosan léteznek egyéb praktikus megoldások is, de mint említettem, az építési részével nem kívánok itt részletesebben foglalkozni. Éppen ezért a lánctalp festését a végén fogom bemutatni.)

3-4. kép

A sárgára lefestett makettnek mindig csak az egyik oldalán fogom bemutatni a különböző festéseket, így jobban lehet talán látni a változásokat az „eredeti” festéshez képest.

(Amennyiben valaki nem csak a sárga festést szeretné elkészíteni, hanem a szokványos terepszínt, akkor az itt leírt technikákat akár ki is hagyhatja, mert a teljes terepminta után más színekkel kell majd ezt elvégeznie.)

Helyezzünk el fehér pöttyöket a kívánt felületen tetszőlegesen, majd ezeket a pöttyöket a festék hígítójával kezdjük el függőleges irányba elmosni. (FILTEREZÉS) Fontos, hogy az ecseten ne legyen festék, ezért mindig tisztítsuk meg előtte. A megfelelő hatás elérése érdekében ezt a folyamatot akár 4 vagy 5 alkalommal ismételjük meg. Ennek a technikának a lényege az, hogy a felfestett egységes sárga felületet kicsit megbontsuk, fakítsuk. Ezzel a technikával nem érünk el olyan egységes fakítást, mintha szórópisztollyal készítettük volna, de éppen ez a cél.


5-6. kép

Miután ezzel végeztünk, ugyanezt az eljárást hajtsuk végre az eredeti festés (sárga) barnás vagy zöldes árnyalatával is. Ebben az esetben az „elmosást” nem csak függőleges irányban végeztem el, hanem néhány helyen körkörös mozdulatokkal „kentem” szét a festéket a felületen. Ezzel több helyen is foltos hatást értem el.

(A vontatókábelt közben lefestettem feketére, illetve eltávolítottam a pótlánctalp szemeket a jármű oldaláról.)



7. kép

Ugyanezt a technikát végrehajtottam a „köténylemezen”, de ott a rozsda megjelenítése miatt egy sötétvörös vagy sienna színt használtam. Aki az egyszínű sárga festést szeretné megjeleníteni, annak innentől már csak a matricázás és az egyéb koszolás-koptatás hiányzik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése