2013. szeptember 20., péntek

Jagdpanther festés 1/35 (4.rész)

Jagdpanther Sd.Kfz 173 festés 1/35 (4.rész)

 27-32. kép

Ez a pár kép a csőtisztító doboz festését mutatja be a már említett technikákat felvonultatva:
nyersen (27), alapfestéssel (28), fakítással (29) karcolásokkal (30), befolyatva (31), száraz ecseteléssel (32).


33-35. kép

A csőszájféken kiáramló lőpor lerakódását szimulálva, reszeljünk le egy fekete színű pasztellkréta darabot. (Használhatunk erre a célra gyári pigment porokat is.) Majd vagy fújjuk, vagy ecseteljük fel a felületre. ( Fújáshoz a lereszelt darabokat hígítsuk vízzel.)
Ahogy megszáradt a felületen a „krétapor”, óvatosan töröljük vissza néhány részen, hogy elkerüljük a túl szabályos lerakódás látszatát. A cső bizonyos részeit grafit ceruzával is meghúzhatjuk, ez ugyanis fémes hatást kölcsönöz majd a csőnek.

Vannak, akik az egész csőszájféket grafitporos ujjal dörzsölik – ilyenkor az egész cső kopott, fémes hatású lesz – és csak ezt követően viszik fel a felületre, illetve dörgölik vissza a pasztellkrétát.


36-39. kép

A lánctalp festése.

A lánctalp festésénél mindig vegyük figyelembe, hogy milyen környezetben szeretnénk megjeleníteni a harcjárművünket. (víz, sár, hó, homok stb.) Ebben az esetben egy alapfestést fogunk elkészíteni.
A lánctalpszemeket fessük le matt feketére (36). Ezután dark earth színnel „szárazecseteljük” (37), majd ha ezzel is végeztünk, keverjünk ki híg rozsda színű festéket (narancssárgától a mélybordóig), majd ezzel mossuk át a lánctalp tagokat(38). Ezt a festéket annyira kell felhígítani, hogy a felületet csak kis mértékben színezze be, de a mélyedésekbe könnyen „beleüljön”. Ahogy ez a festékréteg is megszáradt, ismét „szárazecseteljük” a felületet, de most már rozsdamentes acél színt használjunk. (ez lehet akár polírozható festék is) 


40-43.kép

Egy kis pluszmunkával gézből, illetve rongydarabokból, vagy éppenséggel papírdarabokból tökéletes álcahálót tudunk készíteni. Ebben az esetben vágjuk a kívánt méretre a gézlapot. Helyezzük fel próbaképpen egy szívószálra vagy egy ceruzára. Érdemes egy picit széthúzni a gézlap szálait, hogy a felület ne legyen annyira egységes. Nedvesítsük be egy kicsit, hogy felvegye a megfelelő formát, majd fújjuk le lakkal. Ezután fessük le, majd száradás után rögzítsük rá a rongy vagy papírlapkákat. Amikor ez is megvolt, ismét fessük le az elkészült álcahálót a megfelelő színre. Ezután egy lakk réteggel végérvényesen rögzítsük a lapokat a hálóhoz.
Aki nem szeretne ilyesmivel bíbelődni, de szeretne egy szép álcahálót készíteni, annak lehetőség van ilyen alapanyagokat akár makett boltokban is beszerezni. (pl. előre festett álcaháló (41), 1/35 méretarányú falevelekkel (42-43). Sok ilyen aprósággal nagyon fel lehet dobni egy „dobozból épített” makettet. (pl. vödör (44)



45.kép

Amennyiben az itt leírt technikákat megfelelően elsajátítjuk vagy gyakorlás útján továbbfejlesztjük, olyan makettet tudunk majd készíteni, amely sokkal jobban megközelíti az általunk készített jármű eredeti, feltételezett kinézetét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése