2013. szeptember 20., péntek

Jagdpanther festés 1/35 (3.rész)

Jagdpanther Sd.Kfz 173 festés 1/35 (3.rész)

 

16-18. kép

„Elérkezett a koszolás ideje”. Személy szerint én ezeket a műveleteket szeretem a legjobban. Számomra itt válik a makettből harcjármű. Első dolgunk a karcos, használt hatás imitálása. Több verzió is ismeretes ennek elérésére, melyek közül itt most egy egyszerű, de szép trükköt fogok bemutatni. Grafitport fogunk felvinni a felületre egy rossz ecset és dörzsi (fehér, 3M) segítségével.

(Az ecset kiválasztásánál ügyeljünk arra, hogy lehetőleg kemény szálút használjunk. Nem állati szőrből, hanem műanyagból készült.) Az ecset szőrét több helyen is ritkítsuk meg. Majd ezzel az eszközzel dörzsöljük fel a grafitport a felületre, vigyázva, hogy sehol se legyen egységes, egybefüggő felület. A karcolásokat ugyanígy egy tompa gyufaszál vagy dörzsi segítségével készítsük el, ügyelve arra, hogy ne karcoljuk le a festéket a felületről. Amennyiben a felület enyhén rücskös, a grafitpor könnyebben beül a repedésekbe. A dörzsölés hatására pedig nehezen távozik el, ha lakkozásra kerül a sor. Amennyiben nem sikerül a technika, a grafitpor vízzel könnyedén eltávolítható. Ebből következik, hogy egy későbbi lépésben a lakkozást majd ne akril lakkal végezzük.
A grafitos technika után mindenképpen lakkozzuk le a felületet. Ha nem lakkozzuk le a felületet, akkor a hígító feloldhatja a feldörzsölt grafitport.

(Vigyázat, a grafit jóval agresszívebb a pasztellkrétánál! Lakkozás után sem tűnik el teljesen.) Ugyanezt a hatást felhígított fekete festékkel is el lehet érni, a karcolásokat pedig ecsettel megfesteni. Utóbbi technika azonban sokkal biztosabb kezeket igényel.

19-21. kép

Rozsdamegfolyások

Ebben a lépésben egy a már többször is alkalmazott „filterezéshez” hasonló technikát fogunk alkalmazni. Helyezzünk el sötétvörös színeket a kívánt helyekre. Próbáljuk úgy alkalmazni a technikát, hogy a végén csak egy halovány bordó szín maradjon a felületen. Száradás után ezt a technikát ismételjük meg egy világosabb, narancsosabb színnel. Mindezt addig csináljuk, amíg el nem érjük a megfelelő hatást. Vigyázzunk rá, hogy az egyes színek ne fedjék el egymást. A világosabb színeket minél kisebb felületre vigyük fel. Ezt a technikát úgy lehet alkalmazni, hogy több színt egymás után viszünk fel úgy, hogy nem várjuk ki a száradási időket. Ilyenkor a többféle színt szépen egymásba tudjuk mosni.


22. kép

Kopások

A kopásokat legegyszerűbben úgy készíthetjük el, ha veszünk egy szivacsdarabot, belemártjuk a festékbe, majd beletöröljük egy szalvétába a festék 80%-át. Amikor ez megvolt, érintsük a festékes szivacsot egyszerűen a kívánt felületre. A szivacs szerkezeti felépítése miatt a kopási foltok teljesen eltérőek lesznek. Ezután érdemes a felkerült foltokba ecsettel belejavítani egy világosabb vagy adott esetben sötétebb színnel, így elkerüljük, hogy minden kopás ugyanolyan színű legyen. A felesleges területekről hígítós ecsettel távolítsuk el a festéket.

23. kép

A kiemelkedő részeket, illetve a kibúvónyílásokat, vontatószemeket grafit ceruzával finoman húzzuk át.



24-25. kép

A vontató kábelt fessük le feketével. Amikor ezzel megvagyunk, finoman húzzuk át egy grafitceruzával (amennyiben gyárilag barázdált), ezzel is érzékeltetve annak fémes hatását. Ugyanezt a technikát alkalmazhatjuk a testre rögzített szerszámok esetében is. (csákány, lapát, feszítővas, stb.)

Hasonló hatást érhetünk el a szárazecseteléses technikával is. Ilyenkor az ecseten lévő acél színű festéket a koptatásnál is használt módon dörzsöljük bele egy szalvétába. Mindezt addig folytassuk, amíg a festék 80-90%-a el nem távozik az ecsetből. Utána ezzel az ecsettel finoman húzzuk át a kábel felületét többször egymás után. Ekkor a kidomborodó felületek acélhatásúvá válnak.

(A túl sok festék tönkreteheti a teljes kábel festését, mert csíkot húz a felületen.)

26. kép

Az eddig elsajátított technikákat alkalmazzuk a köténylemezeken is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése